Teknisk personell hos Nets er i gang med å utbedre feilen som skaper problemer for flere kortbetalingstjenester og Vipps.
Det bekrefter Nets' pressetalsperson Povl Damstedt Rasmussen overfor NTB.
– Problemet er fremdeles vedvarende, men vi har funnet feilen. Det dreier seg om et problem med programvaren, sier Rasmussen.
Han legger til at teknisk personell er i gang med å rette opp feilen, og at de håper problemet vil være løst så fort som mulig.
Pressekontakt i Vipps, Hanne Kjærnes, bekrefter også at problemet er vedvarende.
– Status er at det er tekniske problemer hos vår samarbeidsparter Nets som påvirker Vipps. Det påvirker bank-id og det påvirker også en del annen betaling i Norge generelt, sier Kjærnes til NTB.
Hun påpeker også at det var en liten periode der ting så ut til å fungere som normalt igjen, men at de tekniske problemene etter kort tid kom tilbake.
– Det er mange som jobber med å finne ut av problemet så fort vi kan. Vi er lei for at dette skaper problemer for folk, sier Kjærnes.
Selskapet Nets har ansvar for kortlesere blant annet i butikker over hele Norden og Baltikum og tilbyr forskjellige typer betalingsløsninger – både på nett og via mobil.
Også i Danmark opplever flere problemer med Nets' tjenester, melder DR.
(©NTB)