Verdifull reklame

Mektig: Konserten med Berlinersymfonikerne og solist Vilde Frang var mektig, og som reklame for Norge og Røros er den uvurderlig. Foto: Berliner Philharmoniker

Mektig: Konserten med Berlinersymfonikerne og solist Vilde Frang var mektig, og som reklame for Norge og Røros er den uvurderlig. Foto: Berliner Philharmoniker

Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

Hvem får ikke lyst til å dra til Norge og Røros etter gårsdagens storslagne konsert i Røros kirke? Foruten en musikalsk feststund av de aller mest sjeldne, fikk flere hundre millioner TV-seere også servert en høyst smakfull og krydret «aperitiff» på hva som venter den som planlegger og tar turen hit.

Hva konserten og pauseinnslaget med presentasjon av historie, kultur, mat- og naturopplevelser er verdt i kroner og øre rent markedsføringsmessig er vanskelig å si. Det som er helt sikkert er at dette vil føre mye positivt med seg i tida som kommer.

Kvaliteten på det musikalske har vi begrenset forutsetning for å si noe om, annet at det var en mektig opplevelse, enten du var til stede i Bergstaden Ziir denne 1. maidagen eller så konserten på TV. Og for solist Vilde Frang var dette et stort internasjonalt gjennombrudd.

Innslaget som ble vist i pausen var også av meget høy kvalitet. I løpet av de drøyt 20 minuttene fikk TV-seere verden over et godt innblikk i gruvehistorien, servert med engasjement og innlevelse blant annet av Lars Geite på klingende tysk. Olaf Piekarski fulgte opp og fortalte hvordan håndverkstradisjoner holdes i hevd, også han på klingende tysk. Sara Chirico-Wyss er en strålende ambassadør for hundesporten, og smakfulle bilder fra kjøkkenet til Mikael Forselius fikk vel vannet til å løpe i munnen på de fleste.

Nei, etter denne helgen kan det ikke være noen grunn til ikke å besøke Norge og Røros!

Send inn tekst og bilder «

Fortell fra kulturarrangementer og opplevelser, stort og smått!

Artikkeltags