Til alle dere fra alle oss

RETTEN: Noen av Retten-folka samlet. Fra venstre styreleder Kristina F. Nilsen, Beate Schjølberg, Guril Bergersen, Elisabeth Hovdahl, Tonje Hovensjø Løkken, Marit S.Langen, Inge Morten Smedås, Arne Ingar Bækken, Tore Hilmarsen og Eirik Røe. Fotograf: Guri Jortveit

RETTEN: Noen av Retten-folka samlet. Fra venstre styreleder Kristina F. Nilsen, Beate Schjølberg, Guril Bergersen, Elisabeth Hovdahl, Tonje Hovensjø Løkken, Marit S.Langen, Inge Morten Smedås, Arne Ingar Bækken, Tore Hilmarsen og Eirik Røe. Fotograf: Guri Jortveit

Av
DEL

Torsdag presenterte MBL (Mediebedriftenes Landsforbund) og LLA (Landslaget for lokalaviser) ferske lesertall og opplagstall for sine mediehus og magasiner.

– Disse tallene er de mest eksakte måltallene som kan oppgis for en publikasjon, og de er viktige både konkurransen mellom den titlene og mellom mediekanalene. Opplagstall, og endringer i disse, brukes som direkte mål på kanalens posisjon, heter det fra MBL i presentasjonene av tallene for hele landet.

Tallene er grunnlag for beregning av pressestøtte, og er også viktige i forhold til eierskapslovgivning. For Arbeidets Rett er det bare å si takk for tilliten til alle våre lesere. Stadig flere velger Arbeidets Rett som sin nyhetskanal, for å holde seg oppdatert på hva som skjer i regionen, for å annonsere for varer og tjenester og for følge med på tilbud og etterspørsel i både arbeidsmarkedet og handelsnæringen.

Etter ti år med tilbakegang i opplaget, vokste vi endelig igjen i fjor og torsdagens måling forteller at vi har fortsatt å vokse også andre halvår i fjor. Dette til tross for vår allerede høye husstandsdekning i store deler av regionen, som tilsier at det blir stadig tøffere å rekruttere nye abonnenter. Konkurransebildet har endret seg, men det er ikke færre konkurrenter av den grunn, og desto gladere er vi for framgangen.

Arbeidets Rett er eid av Amedia som i flere år har satset på innholdsanalyse som grunnlag for våre veivalg. Det sikrer betalingsvilje for journalistikken og at annonsørene ser seg tjent med å annonsere både digitalt og i papiravisa vår. Nok en gang, til alle dere, dette motiverer og inspirerer. TAKK!


Artikkeltags