Messe for opplevelser

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

I går møttes mange ulike opplevelsestilbydere hverandre på opplevelsesmessa i Storstuggu. SE VIDEO OG BILDER!

DEL

– Mangfoldet på messa er stort, og det er viktig for mange av aktørene å få vist seg frem for innkjøperne av opplevelser, sier prosjektleder for Scandinavian Heartland, Elin Viken.

På grunn av uværet som raste over Fjellregionen var det noen tilbydere av aktiviteter og opplevelser som ikke kom seg til Røros.

Utstiller Torgeir Øren i Røros Husky savna også litt større publikumsbesøk på messa.

Se bilder fra messa i Storstuggu

– Jeg syns messa skulle vært lagt til en helgedag, en lørdag, for da kunne også vanlige folk kommet innom. Slik det er nå så er jo de på jobb, sier Øren.

Nyttig for nye bedrifter

De aktivitets- og opplevelsestilbyderne som kom, var fornøyde med muligheten de fikk til å få vist seg frem for både innkjøpere og de andre aktørene.

VIDEO: Opplevelsesmesse i Storstuggu

– Jeg har jo holdt på i over 20 år så jeg er her for å få oversikten over hva andre holder på med. En slik messe som dette er nok mer nyttig for nye bedrifter enn for de som er godt etablerte, sier Ketil Reitan som driver Alaskan Husky Tours.

Det er uansett nyttig å knytte kontakter for å få et bedre nettverk, og det får man gjort på denne messa.

– Man kan lære mye av andre, og jeg bruker mye tid på å reise rundt i verden for å se hva andre gjør, sier hundekjøreren.

Utvidet nettverk

For mange av de som tilbyr aktiviteter og opplevelser, kan salgsbiten være en utfordring.

– De har gode produkter men mangler kontakten med innkjøpere, og det er det vi kan hjelpe til med med dette samarbeidsprosjektet mellom scandinavian Heartland, Destinasjon Røros og Rørosregionen Næringshage, sier Viken.

På messa fikk aktører fra både Fjellregionen, og noen kommuner fra Dalarne i Sverige vist frem hva de holder på med, og de fikk bli kjent med hverandre. Med nye bekjentskaper, kan det oppstå nye samarbeid.

Artikkeltags