Ny pris til Røros Auto

Røros Auto har gjennom årene mottatt mange priser og kan skilte med en omfattende «skrytevegg». - Dette har vært mulig takket være dyktige medarbeidere,  framhever daglig leder Per Martin Haugen. Her sammen med et knippe av de ansatte. Fra venstre: Emil Lien, Sindre Tangen, Espen Horven, Steinar Moseng, Eva Langeng, Magne Tamnes, Atle Fæmundshytten, Claus Ole Prytz, Rune Tamnes, Stig Fæmundshytten og Geir Skancke.

Røros Auto har gjennom årene mottatt mange priser og kan skilte med en omfattende «skrytevegg». - Dette har vært mulig takket være dyktige medarbeidere, framhever daglig leder Per Martin Haugen. Her sammen med et knippe av de ansatte. Fra venstre: Emil Lien, Sindre Tangen, Espen Horven, Steinar Moseng, Eva Langeng, Magne Tamnes, Atle Fæmundshytten, Claus Ole Prytz, Rune Tamnes, Stig Fæmundshytten og Geir Skancke.

Av
Artikkelen er over 8 år gammel

I konkurranse med 4.000 forhandlere i hele Europa har Røros Auto mottatt den prestisjetunge utmerkelsen Ford Chairman`s Award 2011.

DEL

– Dette er en utmerkelse som henger svært høyt, forteller daglig leder Per Martin Haugen.

Han gir dyktige og lojale ansatte en stor del av æren for å være en av 90 Ford-forhandlere i Europa som blir tildelt prisen.

– I tillegg vil jeg rette en stor takk til våre trofaste kunder gjennom mange år, tilføyer Haugen.

Fords visjon er å skape den største kjøps- og eierskapsopplevelsen for sine kunder.

– Siden 1987 er det foretatt løpende målinger av i hvilken grad vi innfrir kundenes forventninger til oss og i hvilken grad vi gjennom dette skaper tilfredshet og trygghet for våre kunder, uttaler Per Gunnar Berg, som er direktør for servicemarkedet i Ford Motor Norge AS.

Kundene er dommere

Prisen deles ut hvert år. Forhandlerne deles inn etter størrelse.

– Vi måles på kundebehandling, og det er kundene som er dommere i konkurransen. Kundene må svare på en rekke spørsmål innen service og kundebehandling, forklarer Haugen.

For å være med i konkurransen om den gjeve prisen er forhandlerne avhengig av en viss svarprosent.

– Denne har tatt seg opp de siste årene for vår del. I tillegg måles vi på markedsandel, oppnådde salgsmål og resultat på bunnlinja, forteller Haugen.

– Hva betyr det å få denne prisen?

– Det betyr svært mye, ikke minst for våre ansatte. Dette er en anerkjennelse på at vi jobber riktig og har fokus på de viktige oppgavene. Og så er det svært tilfredstillende å se at vi er konkurransedyktige her oppe på fjellet, understreker Haugen.

Han synes også det er veldig givende å jobbe med en seriøs importør i ryggen.

- Nå gleder vi oss til å ta i mot en rekke nye modeller utover våren, sier Haugen.

Artikkeltags