Coop Midt-Norge inngår samarbeid med Destinasjon Røros

SAMARBEID: Forrige fredag kunne reiselivssjef, Tove R. Martens, og viseadministrerende direktør for Coop Midt-Norge, Bjørn Vik-Mo, signere samarbeidsavtale mellom Destinasjon Røros og Coop Midt-Norge.

SAMARBEID: Forrige fredag kunne reiselivssjef, Tove R. Martens, og viseadministrerende direktør for Coop Midt-Norge, Bjørn Vik-Mo, signere samarbeidsavtale mellom Destinasjon Røros og Coop Midt-Norge. Foto:

På Rørosmats jubileumsfeiring inngikk Destinasjon Røros og Coop Midt-Norge en treårig samarbeidsavtale.

DEL

Da Rørosmat fredag feiret 20 år, signerte også Destianasjon Røros og Coop Midt-Norge et samarbeid om handel, reiseliv og lokalmat.

- Coop Røros og Destinasjon Røros har tidligere hatt et tett samarbeid. Etter at Coop Røros ble en del av Coop Midt-Norge har det vært litt spenning knyttet til hvilken form samarbeidet skulle ta, sier reiselivssjef Tove R. Martens.

Viktig for Coop

- Coop Midt-Norge er opptatt av å støtte opp om lokalt initiativ og satsninger. Destinasjon Røros har et bredt nedslagsfelt og synliggjør Røros som reisemål langt utover Røros’ grenser. I tillegg er deres arbeid med å sette lokalmat på agendaen for reiselivet viktig for Coop. Vi ser mange muligheter til å utvikle samarbeidet videre her på Røros, sier viseadministrerende direktør for Coop Midt-Norge, Bjørn Vik-Mo.

I følge Vik-Mo er Røros et fyrtårn sør i regionen for Coop Midt-Norge, og et område de ønsker å utvikle videre. For Coop Midt-Norge er samarbeidet med Destinasjon Røros et viktig ledd i videreutviklingen.

- Men det slutter ikke her og vi ønsker å se på andre muligheter for samarbeid som kan forsterke både Coop og merkevaren Røros, avslutter han.

Handel og reiseliv utfyller hverandre

- Destinasjon Røros arbeider med å utvikle og promotere et reiseliv som tilbyr opplevelser som spenner fra det actionfylte til det historiske og ikke minst det kulinariske. Handel og reiseliv utfyller hverandre og skaper en helhet som bygger opp under helårsdestinasjonen Røros, sier Martens.

Reiselivssjefen påpeker at Coop er en helt sentral aktør når det gjelder handel og lokalmat. Interessen for lokalmat er stor og hun er svært takknemlig for muligheten til å arbeide videre med dem.

- De allerede eksisterende lokalmatsafariene, hos produsenter og i bergstaden, er eksempler på opplevelser som kan videreutvikles og treffe et enda bredere publikum, sier Martens.


Artikkeltags