Coop Mega Røros er nominert til årets matgledebutikk

– Å bli nominert til Årets Matgledebutikk viser at vi gjør en god jobb og det gir oss ekstra motivasjon til å strekke oss litt lenger, sier butikksjef Arve Strid (t.v).

– Å bli nominert til Årets Matgledebutikk viser at vi gjør en god jobb og det gir oss ekstra motivasjon til å strekke oss litt lenger, sier butikksjef Arve Strid (t.v). Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Coop Mega Røros er nominert til dagligvarebransjens prestisjetunge pris Årets Matgledebutikk.

DEL

– Vi er blitt nominert til prisen av Coop Mega og TINE, og jeg er stolt over at de har stor tro på vår butikk og våre ansatte, sier Arve Strid, butikksjef i Coop Mega Røros i en pressemelding fra Coop.

Årets Matgledebutikk er en landsomfattende konkurranse arrangert av TINE i samarbeid med bransjebladet Dagligvarehandelen. Butikkene vurderes blant annet på salg av kampanjevarer, sortiment, eksponering og service. Det konkurreres i to klasser, fullsortiment og lavpris, og Coop Mega Røros er nominert i klassen for fullsortiment. 

Det er 13. året på rad at det kåres en vinner i kategorien fullsortiment.

– Vi er opptatt av å gi våre kunder, som også er våre medeiere, inspirasjon til å lage god mat i hverdagen og til fest. Vi har svært dyktige ansatte som har en tydelig plan for hvordan de ønsker å skape matglede i butikk. Å bli nominert til Årets Matgledebutikk viser at vi gjør en god jobb og det gir oss ekstra motivasjon til å strekke oss litt lenger, sier Strid.

Kjededirektør i Coop Mega, Daniel Kyrre Pedersen, gleder seg over nominasjonen.

– Coop Mega er supermarkedet for folk flest og våre kunder blir stadig mer opptatte av god mat. Da er det viktig at vi presenterer gode råvarer på en inspirerende måte i butikk, og at vi har ansatte med kompetanse og engasjement for faget sitt. Vårt mål er at kundene skal oppleve en god handel hos oss. Nominasjonen skaper stolthet og er til inspirasjon for hele kjeden, sier Pedersen i pressemeldingen.

En finalist fra hver dagligvarekjede vil gå videre i konkurransen. Finalistene vil få besøk av en jury i tillegg til en såkalt mystery shopper, en ukjent kunde som tar med seg handleopplevelsen tilbake til juryen. Finalen av Årets Matgledebutikk er på Ostens Dag 25. oktober.

Artikkeltags