Feiret toppresultater i pasientundersøkelsen

Viseadministrerende direktør i Sykehuset Innlandet, Astrid Bugge Mjærum, divisjonsdirektør Stein Tronsmoen og regionrådsleder Ragnhild Aashaug, takker de ansatte for toppresultater i pasientundersøkelsen. Fredag ble det feiret med kake og sprudlevann i kantina på sjukehuset.

Viseadministrerende direktør i Sykehuset Innlandet, Astrid Bugge Mjærum, divisjonsdirektør Stein Tronsmoen og regionrådsleder Ragnhild Aashaug, takker de ansatte for toppresultater i pasientundersøkelsen. Fredag ble det feiret med kake og sprudlevann i kantina på sjukehuset. Foto:

Artikkelen er over 3 år gammel

De ansatte ved sjukehuset på Tynset kunne fredag feire toppresultatet i pasientundersøkelsen.

DEL

Resultatene fra den store pasientundersøkelsen (PasOpp), viser at sjukehuset på Tynset er helt i landstoppen når det gjelder pasientoppleveler.

Tynset er et av bare fire sjukehus i landet som får toppscore i undersøkelsen.

LES SAKEN: Sjukehuset på Tynset er i toppdivisjonen 

Fredag ble resultatet feiret i kantina på sjukehuset, med kake og sprudlevann.

Leder i regionrådet, Ragnhild Aashaug, og viseadministererende direktør i Sykehuset Innlandet, Astrid Bugge Mjærum, var spesielt invitert til å delta på feiringen.

Aashaug talte til de ansatte og la vekt på at hun på vegne av regionen er stolt av sjukehuset og de som jobber der.

– Resultatet i undersøkelsen er viktig og bra for hele regionen, sier Aashaug.

Astrid Bugge Mjærum er stolt over at Sykehuset Innlandet har et sjukehus som hevder seg helt i toppen på undersøkelsen.

– Det pasientene snakker om, er møtet med de ansatte. Tynset er nå et fem-stjerners sykehus når det kommer til pasientopplevelse, sier Bugge Mjærum.

Berømmes av styret

1. september er det styremøte i Sykehuset Innlandet. Da kommer presentasjon av PasOpp-undersøkelsen opp som en egen sak. I forslag til vedtak anerkjennes sjukehuset på Tynset.

I forslag til vedtak, skriver administerende direktør, Morten Lang Ree, at styret tar resultatene fra undersøkelsen til orientering og vil spesielt berømme Tynset for godt arbeid med å utvikle høy brukertilfredshet for dit.

Divisjonsdirektør Stein Tronsmoen er glad for at sjukehuset år etter år kommer godt ut av pasientundersøkelsen.

– Det begynte med systematiske undersøkelser i 2010 og vi har vært i toppsjiktet hele tiden. En ting er å komme seg opp dit, men det er godt gjort å holde nivået over tid, sier Tronsmoen, som også gir æren til de ansatte.

– I tillegg har vi befolkningen med oss, sier Tronsmoen.

Artikkeltags