Uten nett og tv-signaler i jula

Uten signaler: Ole Julius Rye (t.v.) og resten av familien har vært uten tv- og nettsignaler i Hodalen i store deler av jula.  Foto: Privat

Uten signaler: Ole Julius Rye (t.v.) og resten av familien har vært uten tv- og nettsignaler i Hodalen i store deler av jula. Foto: Privat Foto:

Artikkelen er over 3 år gammel

Ole Julius Rye er irritert over manglende tv- og internettsignaler i Hodalen.

DEL

Store deler av jula har Ole Julius Rye og resten av familien i Hodalen vært uten både internett og tv-signaler. Rye er irritert over at leverandørene ikke leverer den tjenesten abonnentene betaler for. Lørdag ga han uttrykk for sin frustrasjon over Riks-TV og Eidsiva bredbånd gjennom to innlegg på Facebook.

Ising

Rye har vært hjemme på juleferie og forteller at nettforbindelsen har vært svært ustabil de siste 14 dagene. I romjula forsvant også TV-signalene og kun to av mellom 20 og 30-kanaler har vært tilgjengelige.

– Hvordan er dette mulig i 2016, og tar dere dette i det hele tatt på alvor, spør Rye leverandøren på Facebook.

Problemet skyldes ising av senderne på Hummelfjell og RiksTV har følgende svar på henvendelsen:

– Grunnet stiv kuling har det ikke vært forsvarlig å ta seg opp til Hummelfjell for å rette feilen. Dette har dessverre ført til lengre behandlingstid.

Ole Julius Rye er ikke imponert over svaret fra leverandøren, som også skriver at feilen ikke er rettet opp på bakgrunn av fare for liv og helse.

– Jeg synes det er useriøst. Det har blåst litt, men dette er et værhardt område. Da må man ha et system som funker. En skulle ikke tro at det er all verdens tiltak som skal til få å få en ordning på dette, men det virker ikke som det er så farlig når kundegrunnlaget er såpass lite, mener Rye.

Rammet flere kunder

Ole Julius Rye forteller at flere abonnenter i Hodalen har opplevd tilsvarende problemer.

– Det er flere som har hatt mer trøbbel enn oss. Jeg har også registrert at det har vært problemer for kunder lenger nord i regionen.

– Når kjøper en tjeneste forventer du å få det du betaler for. Dette har vært et gjentakende problem i Hodalen. Det er spesielt irriterende at det skjer i feriehøytider når du faktisk har litt tid til å sette deg ned i sofaen og se på TV, sier Rye.

– Jeg bor til vanlig i Trondheim. Dersom et tilsvarende problem hadde dukket opp der og ikke blitt ordnet i løpet av to døgn, er jeg sikker på at firmaet ikke ville overlevd lenge.

Rye mener det må gå an å gjøre tiltak som løser problemene permanent.

– Det må jo også være kostnadsbesparende framfor å sende ut en tekniker hver gang det iser på Hummelfjell, sier Ole Julius Rye.

Artikkeltags