Ingen hvilepuls!

Disse damene viderefører pulsen som startet i grunnfjellet og som gjorde at Røros vokste fram til samfunnet vi ser i dag.

Send inn tekst og bilder «

Fortell fra kulturarrangementer og opplevelser, stort og smått!

HØY PULS: Røros kommunes profil er formelt lansert - og visjonen er Pulsen i fjellet, som beskriver Rørossamfunnets identitet. Den pulsen skal blant annet denne buketten kommuneansatte føre videre. F.v.: Hanne Bryde, nyansatt samfunnsplanlegger, Maj-Britt Fjerdingen, rådgiver, Kjersti Forbord Jensås, kommunalsjef, de blå servicetorgdamene Lise Dyrøy, Lisbeth Sollie, Astrid Øren, Linda Løkken og Beate Møller. Bak: Maren Todal fra Form til fjells som har hatt den grafiske utformingen, og til høyre Ingrid Ulberg Sommer, trainee med kommunikasjon som oppgave i kommunen. Foto: Tor Enget

HØY PULS: Røros kommunes profil er formelt lansert - og visjonen er Pulsen i fjellet, som beskriver Rørossamfunnets identitet. Den pulsen skal blant annet denne buketten kommuneansatte føre videre. F.v.: Hanne Bryde, nyansatt samfunnsplanlegger, Maj-Britt Fjerdingen, rådgiver, Kjersti Forbord Jensås, kommunalsjef, de blå servicetorgdamene Lise Dyrøy, Lisbeth Sollie, Astrid Øren, Linda Løkken og Beate Møller. Bak: Maren Todal fra Form til fjells som har hatt den grafiske utformingen, og til høyre Ingrid Ulberg Sommer, trainee med kommunikasjon som oppgave i kommunen. Foto: Tor Enget

DEL

Alt digitalt: kun kr 49,- i en måned

I forbindelse med samfunnsdelen i kommuneplanen for Røros ble det vedtatt en ny visjon; Pulsen i fjellet. Den kom på bordet etter en grundig prosess der rundt 500 rørosinger deltok i folkemøtene.

– Siden dette vedtaket i 2015 har det blitt jobbet godt med utformingen av den grafiske profilen. Det har kommunen gjort i nært samarbeid med kommunikasjonsbyrået Heldacom og Form til fjells, forteller kommunalsjef Kjersti Forbord Jensås.

Ingen hvilepuls

Pulsen i fjellet skal prege hele kommunen, og skal vises på alt fra brevpapir og kommunens bilpark til T-skjorter, penner og drops.

– Messestanden vår er under endring, og vi skal ha en tydelig markedsføring av servicetorget, sier Forbord Jensås.

Maren Todal i Form til fjells synes kommunen har vært tøff i valgene sine når visjonen skulle vedtas.

– Røros har gjort noe som skiller seg ut i kommune-Norge, det er mer et slagord enn et motto. De har ikke valgt de tradisjonelle verdiordene, men har fremmet de tre områdene verdensarv, industri og kultur under visjonen Pulsen i fjellet, sier Todal.

Rådgiver i kommunen, Maj Britt Fjerdingen er av dem som skal bruke profilen og visjonen daglig.

– Det er spenstig og det er unikt. Så er jeg fornøyd med at det er kommunen som har denne visjonen - og at den ikke kan brukes av andre. Det er en frisk visjon, og vi vil være frisk, sier hun.

Altomfattende puls

Kommunalsjef Kjersti Forbord Jensås minner om at pulsen startet i grunnfjellet, av den har Røros vokst fram og her skal den fortsatt slå sterkt.

– Pulsen i fjellet omfatter alle aspekter av vår felles fjellpuls. Det pulserende kulturlivet er rangert som landets beste fem år på rad. Samtidig er utfordringer knyttet til budsjett, kommuneøkonomi og kommunestruktur en påminnelse om viktigheten av at Røros kommune daglig jobber for at Pulsen i fjellet skal fortsette å slå sterkt. Pulsen i fjellet omfatter alle ansatte, fastboende, tilreisende og tilflyttede i Røros kommune, sier Jensås.

Hun forteller at kommunen ikke hadde noen profil tidligere, og er overbevist om at Pulsen i fjellet knytter sammen ansatte, er viktig i markedsføringen av Røros og synliggjør ett felles verdigrunnlag.

Artikkeltags