- Det er ikke lenger tilstrekkelig å kun informere avisen om midlertidig ferieadresse. Nå må avisabonnentene også informere Posten om dette for å være trygg på at avisleveringen blir gjennomført som forventet, opplyser Ole Morten Ona Ringdal, direktør i Amedias sentrale kundesenter.
Postens rutiner gjør at forsendelse av lokalaviser mellom landsdeler tar opptil to dager mer enn tidligere.
I tillegg må alle avisabonnenter altså informere Posten om sin ferieadresse.
Husk også å merke postkassen din med både navn og adresse!
- Hver sommer får både kundesenteret sentralt og vi i Retten lokalt, mange henvendelser fra abonnenter som ikke har mottatt avisen som forventet, dette til tross for at abonnenten har gitt beskjed til oss via telefon, e-post eller har registrert midlertidig omadressering via selvbetjening, bekrefter ansvarlig redaktør i Retten, Guri Jortveit.
- Skal du være sikker på at avisen blir levert korrekt, må du altså i tillegg registrere ferieadressen din som tilleggsadresse hos Posten, understreker Ona Ringdal.
- Dessverre er ikke dette noe vi enkelt kan hjelpe kundene med om de kommer til oss heller, for Posten stiller krav til personopplysninger som vi ikke sitter inne med. Dette er noe kunden må gjøre det sjøl, legger Jortveit til.
Digital tilgang
Ona Ringdal minner samtidig om at samtlige abonnenter også har tilgang til avisen digitalt. E-avisen, som er en ren digital kopi av papiravisen, er tilgjengelig på retten.no kl 21.00 tirsdag, torsdag og søndag kveld.
Velg MENY øverst i høyre hjørnet når du er inne på retten.no, så kommer alle eksemplarene av papiravisene opp digitalt med den nyeste øverst.