– Hjemmesiden har vært under utvikling i lang tid, og vi er svært stolte over å kunne presentere en ny og framtidsrettet hjemmeside. Frem til 1.1. 2023 heter destinasjonsselskapet fortsatt Destinasjon Røros, men fra nytt år er det Visit Røros og Østerdalen som gjelder, sier reiselivssjef Tove R. Martens i en pressemelding.
Den nye hjemmesiden gir en helhetlig opplevelse med bilder og film, samt at vi presenterer budskap med stort søkevolum i våre tekster. Denne typen innhold blir belønnet og foretrukket av søkemotorer som Google.
Tove R. Martens, reiselivssjef
Martens er svært godt fornøyd med den nye hjemmesiden og hvordan den presenterer bredden av opplevelser i regionen.
– Hjemmesiden er vårt vindu for å tiltrekke besøkende, derfor er brukervennligheten og tilgjengeligheten forbedret slik at siden viser hele regionen med de fyrtårn og merkevarer som vi har. Den nye hjemmesiden vil være et bindeledd mellom våre lokale høydepunkter og våre gjester, sier hun.
Hun er også glad for at den nye hjemmesiden nå er klar, for en ny digital hverdag krever en ny måte fortelle historier på.
80 virksomheter har allerede tegnet seg i det nye selskapet
– Den nye hjemmesiden gir en helhetlig opplevelse med bilder og film, samt at vi presenterer budskap med stort søkevolum i våre tekster. Denne typen innhold blir belønnet og foretrukket av søkemotorer som Google. Vi har stor tro på at dette innholdet vil være effektivt for å treffe målgruppen i enda større grad, forteller hun i pressemeldingen.

Styret har bestemt seg for dette navnet på det nye reiselivsselskapet
Hjemmesiden føyer seg inn i arbeidet med destinasjonsselskapets strategi. På den ene siden ivaretas det strategiske verdigrunnlaget med verdensarven, merkevaren Røros og bærekraft som et eget punkt. På den andre siden fortsetter arbeidet med å bygge merkevarer som favner både Østerdalen og Rørosregionen.
– Skal Savalen inn i det nye selskapet, må det en strategiendring til
Den nye nettsiden har egne karuseller for «Regionale høydepunkter» og «Få tips fra de lokale».
– Dette gir oss en større mulighet til å vise fram hele regionen med alt den har å by på, av små og store perler. Dette er vårt konkurransefortrinn, siden vi vet at gjestene ønsker seg en kombinasjon av flere opplevelser i løpet av reisen, avslutter reiselivssjefen.