– Til Tolga ønsker vi næringsaktører i alle kategorier velkommen. Vi vil først og fremst at mange skal komme for å delta og bidra i diskusjonen om hvordan vi kan bli et foretrukket reisemål i Norge for både nasjonale og internasjonale reisende, sier Martens.
Så langt står omtrent 50 deltakere på lista, men reiselivssjefen ønsker seg mange flere.
– Det skjer mye framover, og i november er det ekstraordinær generalforsamling der vi skal ta stilling til å legge ned det eksisterende selskapet og stifte et nytt selskap. Vi må ha med oss næringsaktørene i dette. Vi har utviklet en ny medlemsmodell som skal inkludere flere næringer, og dette vil vi si noe om. Det er viktig at vi blir relevant for flere.

Besøkte politikerne og vil møte næringslivet: – Lever et farlig liv disse dagene her
Spørsmålet for kvelden er: «Hvordan kan vi realisere potensialet for verdiskaping og samfunnsutvikling innen reiseliv- og opplevelsesnæring i Østerdalen og Rørosregionen?»
På møtet får man høre om undersøkelsen «Ringvirkninger – en analyse av reiselivets bidrag til verdiskaping i Rørosregionen» som forteller at næringslivet bidrar positivt til reiselivet i regionen, og at fritidsbefolkningen bidrar med vanvittig store summer.
– I tillegg kommer vil til å koble dette mot nasjonal reiselivsstrategi og jobbe med hvordan destinasjonen skal bli et bedre virkemiddel for reiselivet i regionen, sier Martens.
– Vi trenger at mange aktører er med på å føre dette i pennen.

Over 1100 har stemt: Dette vil Rettens lesere at det nye reiselivselskapet skal hete
Når det gjelder det framtidige navnevalget, forteller Martens at det er styret i Destinasjon Røros som skal ta stilling til det.
– Vi kommer likevel til å komme innom dette med navn, og fortelle om bakgrunnen for de valgene vi står mellom. Vi tar med innspill om det kommer.
